poniedziałek, 26 września 2016

Zapomniany grzech na spowiedzi

Spowiadając się szczerze i rzetelnie, gdy nie mając intencji zatajenia grzechu zapomniałem i nie wyznałem grzechu ciężkiego, czy otrzymałem ważne rozgrzeszenie? Czy mogę przystąpić do Komunii świętej?



Szczera spowiedź wymaga wyznania wszystkich grzechów ciężkich, które się pamięta po uczciwie zrobionym rachunku sumienia. 

Jeśli zdarzyło się, że mimo tego ktoś zapomniał jakiegoś grzechu wyznać, spowiedź taka jest ważna i można przystępować do Komunii świętej.

Dlatego też nawet się mówi po wyznaniu grzechów:
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie żałują i postanawiam poprawę.
Przy następnej spowiedzi wystarczy powiedzieć coś takiego:
Ostatni raz u spowiedzi byłem ..., otrzymaną pokutę odprawiłem. Zapomniałem podczas ostatniej spowiedzi wyznać, że ... 
Od tego czasu obraziłem Pana Boga następującymi grzechami:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz